عشق من و بابایی محمد کیان جون عشق من و بابایی محمد کیان جون، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 3 روز سن داره

محمد کیان پسر قشنگم

طرز تهیه ژله بستنی

1392/3/2 23:36
62,137 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به دوستای خوبم قلبماچ

توی پست قبلی من عکس یه ژله بستنی به شکل قلب و گذاشته بودم که خیلی مورد توجه همه دوستان قرار گرفت نیشخند و خیلی از دوستان تقاضا کردن که روش درست کردنش و یاد بدم چشمک

حالا توی این پست روش درست کردن ژله بستی رو آموزش می دم امیدوارم که بتونید درست کنید و عکساش و بذارید ببینم چیکار کردید نیشخند

اول از همه اینکه من توضیح بدم این ژله که دید از 4 بسته پودر ژله درست شده که 8 لایه رنگی رو ایجاد کرده من مواد لازم و طرز تهیه برای یک بسته ژله که 2 رنگ وبهمون میده می نویسم و بعد توضیح میدم چجوری 8 لایه درست کنید

 

ژله بستنی

 

مواد لازم :

پودر ژله قرمز رنگ 1بسته

بستنی وانیلی 1/2 لیوان

آب سرد 1/2 لیوان

آب جوش 1 لیوان

 

طرز تهیه :

پودر ژله را نصف می کنیم و می ریزیم توی دوتا کاسه جداگانه ! کاسه اول و میگذاریم روی کتری در حال جوش و نصف لیوان آب جوش بهش اضافه می کنیم و چند دقیقه ای هم می زنیم تا پودر ژله کاملا حل بشه و مایع داخل کاسه شفاف باشه ( روی سر کتری در حال جوش این کار راحت تر انجام میشه) بعد کاسه رو برمیداریم و یکم که خنک شد ( حدود5 دقیقه بعد) نصف لیوان بستنی وانیلی رو اضافه می کنیم و خوب هم میزنیم تا مخلوط بشه چون ژله قرمز رنگ بوده الان یه مایع صورتی رنگ داریم 

این مواد رو داخل قالب می ریزیم و میگذاریم توی یخچال تا خودش و بگیره! توی این فاصله کاسه دوم و به صورت معمولی درست میکنیم روی سر کتری با نصف لیوان آب جوش و بعد از حل شدن کامل پودر ژله نصف لیوان آب سرد 

وقتی ژله داخل یخچال خودش و گرفت این مواد رو روی اون لایه اضافه می کنیم و میگذاریم داخل یخچال این لایه چون بستنی نداره دیرتر از لایه قبل خودش و میگیره نیشخند

وقتی لایه های بدون بستنی رو اضافه می کنید به قالب یه لایه ی کف مانند روش رو میگیره فکر نکنید خراب شده این طبیعیه چون یک کم از بستنی لایه قبل و آب می کنه واسه همین نگران نباشید به کارتون ادامه بدید نیشخند

ژله باید چند ساعتی توی یخچال بمونه تا خوب خودش و بگیره واسه برگردوندن قالب هم فقط کافیه اون و چند لخظه توی آب ولرم بگذارید (آب جوش نباشد)

بعد از چند لحظه قالب و یکم تکون بدید متوجه میشد که ژله جدا شده یا نه اگه نه یکم دیگه زمان بهش بدید

بعد ظرف مورد نظر رو روی سر قالب بگذارید و قالب و برگردونید !

نکته : حالا شما با توجه به قالبی که دارید می تونید رنگ های بیشتری رو اضافه کنید مثلا اگه یه قالبی 3 تا پودر ژله بگیره شما 6 رنگ می تونید داشته باشید که 3 تاش با بستنی و 3 تاش ساده است!

واسه اینکه بدونید قالبتون چند تا بسته پودر ژله می گیره فقط کافیه به ازای هر بسته پودر ژله دولیوان آب داخل قالب بریزید مثلا اگه با 4 تا لیوان آّب پر شد یعنی 2 بسته پودر ژله می تونید استفاده کنید ! پیشنهاد من اینه که اول با همون یه بسته پودر ژله درست کنید به صورت تمرینی توی یکی از این کاسه پیرکس ها بریزد که یه بسته پودر ژله میگیره بعد که یاد گرفتید از لایه های بیشتر استفاده کنید 

اون ژله ای که من درست کردم با 4 رنگ قرمز آبی زرد و سبز بوده این ترکیب بهترین ترکیب رنگه به نظر من ولی شما می تونید از رنگ های دیگه و ترکیبهای دیگه هم استفاده کنید ببنید کدوم قشنگ تر میشه

حالا دوستان عزیزم امیدوارم تونسته باشم جوری بنویسم که بتونید درست کنید 

اگه سوالی داشتید تو قسمت نظرات مطرح کنید تا براتون جوابش و بذارم 

دوستتون دارمممممممممممممممممممممممممممممم قلب

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان مهرزاد جان
15 اردیبهشت 92 11:51
به به چه مامان هنرمندی چه پسمل نازی


سلام به وبلاگ ما خوش اومدی عزیزم
مرسی گلم هنرمندی و نازی از خودتونه
عمه الی :)
15 اردیبهشت 92 13:21
یه همچین خواااهر هنرمندی دارم من
با تشکر از آجیییی هنرمندم من که یاد گرفتم


تو که خودت یه هنرمند به تمام معنایی جیگر
ناقلا تو که زودتر بلد بودی
مامان بهداد
16 اردیبهشت 92 7:54
سلام خاله. عجب ژله ای!!
اما کاشکی میشد متنش رو کپی میکردم که جلوی روم باشه و انجامش بدم.
منتظر فرصتم که درستش کنم. راستی قالبت هم خیلی قشنگه ها. مرسی عزیزم.


سلام به روی ماهت به چشمون سیاهت امیدوارم بتونی از روی آموزش من درست کنی
قالب من از این ژله ای هاست عزیزم
مامان دانیال
16 اردیبهشت 92 10:29
سلام گلم ممنون از توضیحات خوب و کاملت اینم یه ماااااااچ آبدار واسه خودت و کیان خشملم


سلام به روی ماهت عزیزم
ایشالا درست کنی از طعمش خوشت بیاد
اگه درست کردی عکسش و بذار برامون ببینم چیکار کردی
سارا مامانی شیدا
25 اردیبهشت 92 11:55
وای دوستم مرسی من برای یه پروژه بزرگ ،خیلی بهش احتیاج داشتم امیدوارم منم بتونم به خوبی شما درست کنم


خواهش می کنم عزیزم ایشالا که می تونی اگه سوالی هم داشتی من در خدمتم فقط لطفا اول توی یه ظرف کوچیک امتحانی درست کن و برگردون تا یاد بگیری خوب و اشکالاتت و بفهمی بعد واسه اون پروژه بزرگ اقدام کن
سحر
28 دی 92 14:35
خیلی ممنون از کمکتون واسه تهیه ی ژله! مرررررررررررررررسی!
راضیه کرمی نیا
پاسخ
خواهش می کنم عزیزم ممنون که بهمون سرزدید امیدوارم تونسته باشید درست کنید